Petiții

Cadrul normativ privind dreptul de petiționare

Modul de depunere a petiției

Prin petiție în sensul Codului administrativ, se înțelege orice cerere, sesizare, reclamație sau propunere, adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.

Cerințele față de conținutul petiției: Petiția trebuie să conțină următoarele elemente:

  • numele și prenumele sau denumirea petiționarului;
  • domiciliul sau sediul petiționarului și adresa de poștă electronică dacă se solicită răspuns pe această cale;
  • denumirea autorității publice;
  • obiectul petiției și motivarea acesteia;
  • semnătura petiționarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică.

Petiția este însoțită, după caz, de documentul confirmativ al reprezentantului legal, de procura sau de împuternicirea în baza semnăturii electronice a reprezentantului împuternicit, de documente sau dovezi prevăzute de reglementările legale sau considerate utile de către petiționar pentru susținerea petiției sale.

După recepționarea petiției electronice, în termen de 2 zile, solicitantul va fi informat prin intermediul adresei electronice indicate despre numărul de înregistrare a acesteia.

NOTĂ! Petițiile anonime sau cele depuse fără indicarea adresei poștale sau electronice a petiționarului nu se examinează.

Petițiile în formă electronică cu semnătura electronică în adresa Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) vor fi expediate la adresa de e- mail: petitii@agepi.gov.md.

IMPORTANT! În procesul examinării petiţiilor în format electronic AGEPI va asigura confidenţialitatea datelor personale şi a informaţiei comunicate, în conformitate cu cerinţele legislaţiei.

Dacă petiția nu corespunde cerințelor prevăzute de legislație, solicitantului i se indică asupra neajunsurilor și i se acordă un termen rezonabil pentru înlăturarea lor. În cazul în care petiționarul nu înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția nu se examinează.

În cazul în care nu dispuneţi de o adresă electronică, vă recomandăm să expediaţi petiţia în formă scrisă pe suport de hârtie:

  • prin intermediul Î.S. „Poşta Moldovei" la adresa poştală AGEPI: str. Andrei Doga nr. 24, bloc 1, Chișinău, MD2024, Republica Moldova;
  • la sediul AGEPI.

În funcție de specificul problemei abordate, la examinarea petițiilor vor fi implicate autoritățile publice, instituțiile și persoanele responsabile, conform domeniilor de competență.

Entitățile, în adresa cărora a fost remisă petiția spre examinare, sunt în drept să verifice autenticitatea informației prezentate de către petiționar şi, după caz, să solicite informații/date suplimentare pentru examinarea și soluționarea petiției, precum și oferirea răspunsului.

Rezultatele examinării petiției vor fi remise pe adresa electronică a solicitantului (în cazul petiției, depuse electronic) sau prin intermediul oficiului poștal, în termenele stabilite de Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018.

Puteți completa o cerere online:
Fizică
Juridică





Bărbat
Femeie

Fișierul trebuie să fie mai mic de 10 MB.
Tipul de fișier permis: pdf.
pe suport electronic, prin e-mail
pe suport de hârtie, prin poştă
În temeiul Legii nr. 133/2011 privind protecţia datelor cu caracter personal, îmi exprim consimţământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal care mă vizează în scopul procesării petiției.
Am verificat datele introduse şi confirm corectitudinea lor, pe proprie răspundere.